Aanbiedingen van de maand

Gratis* Amstel Radler can cooler
Gratis* Amstel Radler can cooler
*bij aankoop van twee...
Buitengooier special
Buitengooier special
Schnitzel met twee gebakken...
850
Stokbrood gezond
Stokbrood gezond
Stokbrood met sla, tomaat,...
425
Stokbrood carpaccio
Stokbrood carpaccio
Stokbrood met rucola,...
595
Sundae brownie
Sundae brownie
Softijs met chocoladesaus,...
Cheese-baconburger combi deal
Cheese-baconburger combi deal
Hamburger met sla, tomaat,...

Gepubliceerd: 4 april 2013 afbeelding Mc Cain gratis fritescampagne

AnyTyme Snackerij gratis fritescampagne

Graag laten wij Jolanda & William Roke van AnyTyme Snackerij aan het woord laten over hun succes met de gratis fritescampagne.

Wat was jullie reden voor deelname aan deze campagne?
Jolanda vertelt: ‘Een beetje roering in de zaak is nooit weg en geeft ook extra aandacht voor onze cafetaria. De Gratis Fritescampagne vonden we een heel mooi initiatief en vooral ook leuk voor onze klanten, dus doen we graag mee! Inmiddels is de actie bij ons een groot succes en we zijn dan ook heel enthousiast hierover.’

Op dit moment zijn er voor jullie 858 vouchers aangemaakt en 529 ingeleverd, wat is het geheim van jullie succes?
‘We hebben een aantal dingen gedaan die hebben gezorgd voor een sneeuwbaleffect van mond op mond reclame in de omgeving:

1. Ik heb persoonlijk veel kassa gedraaid en aan iedereen uitleg gegeven over de actie, ik heb zelfs vaak op mijn telefoon de website laten zien of op een iPad van een klant. Als er vervolgens iemand binnen kwam met een voucher wees ik de overige klanten daar ook nog eens opnieuw op.
2. Mond op mond reclame gecreeërd op het schoolplein, bij de voetbalclub etc.
3. We hebben het perbericht naar de lokale krantjes verzonden.
4. De friteszakken zijn huis-aan-huis verspreid.
5. Alle magneten hebben we opgeplakt in de buurt.
6. We hebben ons personeel gestimuleerd om over de campagne te vertellen aan hun familie en vrienden.
7. We vragen aan alle deelnemende klanten om iets over de actie aan anderen te vertellen via Facebook of gewoon mondeling op bijvoorbeeld een verjaardag.
8. We vertellen zelf regelmatig iets over de actie op onze Facebookpagina en op Twitter.

Hoe merkte je dat de actie op gang kwam?
We zien de laatste weken steeds meer klanten komen die niet tot onze vaste klantengroep horen én zij komen met een voucher binnen. We vertellen ook aan iedereen die een voucher inwisselt dat de actie nog tot eind april loopt en mensen komen daardoor ook weer terug! Het is ook leuk om te zien dat alle soorten klanten mee doen aan de actie: gezinnen, scholieren, bouwvakkers, etc..

Wat adviseer je collega ondernemers?
De allerbelangrijkste tip is dat je enthousiast moet blijven vertellen over de actie en iedereen moet vragen om deze boodschap zo breed mogelijk voor je te verspreiden. Bij ons heeft dit, samen met het gebruik maken van alle materialen, echt geleid tot een enorm succes en veel enthousiaste klanten!